onsdag 29 september 2010

STARTA-EGET KURS

Detta är ett gammalt blogginlägg från www.bergslandet.com

I flera år har jag sett på mig själv som egen företagare och i månt och mycket arbetar vi med Chile - Bergslandet som ett företag. Eller snarare - vi har samma engagemang som man måste ha som egen företagare. Det finns dock en massa man behöver kunna för att starta eget, varför jag har anmält mig till en kvällskurs.

Ikväll var det andra tillfället, där kalkylering och budgetering behandlades. Det var många nya ord, men nu har jag hyfsad koll på vad täckningsbidrag, fasta och rörliga kostader, totala intäkter och nollpunktsomsättning är för något.

En av de viktigaste delarna i kursen är att möta likasinnade, vissa med klara idéer och andra som bara läser kursen för att bredda sin kompetens. Blev förresten tillfrågad om att följa med till Tanzania och fotografera, det ni!