onsdag 16 juni 2010

GUIDE VID KULLABERG

Jag har nu varit ute på Kullaberg i två veckor, och trivs som fisken i vattnet. Här kan man göra allt som har med friluftsliv att göra, klättring, vandring, cykling, fiske och dykning.




Jag är väldigt glad att jag fått jobb på hemmaplan i Skåne. Jag är ännu mer glad att det är vid det fantastiska naturreservatet Kullaberg.

Den senaste veckan har jag mest jobbat för Special Sport School, som har sin bas nere i den vackra hamnen i Mölle.

Nu är det högsäsong för Special Sport skolan, och min chef Joachim skräddarsyr aktiviteter till de olika skånska och danska företagen. Han erbjuder Speedboat turer, repnedfirning, GPS-vandringar och grottvandringar. Allt är med fokus på teambuilding.

När Special Sport Skolan inte har några företags jobb, har jag arbetat på Kullabergsguiderna. De vänder sig till alla privata turister som kommer till naturreservatet varje år. Detta år har Kullabergsguiderna börjat samarbeta med Naturum och Länsstyrelsen, som har hand om skötseln och driften i reservatet.

Igår var jag ute vid Josefinelust och fick se en redig skånsk solnedgång! Känns bra att vara himme igen!

Kolla in utbudet på:

www.specialsportschool.se

eller

www.hyrsport.se