tisdag 18 maj 2010

HESTRAS HANDSKAR HÅLLER MÅTTET

Tidigare har jag inte kunnat arbeta med handskar på händerna, men nu har jag äntligen hittat en handske som håller måttet!


När man väljer utrustning för vinterbruk gäller det att kunna sköta allt med handskar på händerna. Kök, tält och klätterutrustning måste kunna hanteras! Än så länge har detta vållat vissa problem för mig, då jag har alltid behövt jobba med bara händer.

Inför vår resa till Narvik kom ett efterlängtat paket från med posten. Under resan skulle vi testa två olika modeller, en arbetshandske anpassad för klättring och en kraftig skalhandske.

Jag tycker det är viktigt att skalhandsken har ett kraftigt skal som jag bara tog på i lägret eller när det kändes extra kallt. Med ett isolerande foder inuti håller man värmen i de flesta situationer och givetvis kan man anpassa med fler lager inuti.

Det känns skönt att ha hittat ett par perfekta handskar, som kommer att hålla våra händer varma och torra i Chile!

Mer information på: www.hestragloves.com