lördag 25 september 2010

SPRAT-UTBILDNING I STOCKHOLM


Detta är ett gammalt blogginlägg från www.bergslandet.com

Vad vill du jobba med?

Det finns säkert många som funderar, hur skulle jag kunna blanda mitt friluftsintresse med mitt vanliga liv, eller hur kan jag jobba och har det kul samtidigt.

Utbilda dig till Fjälledare, eller något liknande så du kommer att ha så roligt hela tiden, men för att vara ärlig: du kommer inte att bli rik och du kommer att behöva flytta ofta, jobba en säsong här en säsong där. Ja, det finns många som gillar att leva så. Men vi andra?

Under oktober kommer Klätterservice AB att hålla SPRAT-kurser i Stockholm till 3 olika nivåer. Level I behövs ingen erfarenhet, Level II krävs 500 loggade arbetstimmar i rep och Level III 1000 arbetstimmar. Vad kommer du lära dig i Level I? Om utrustning, knutar, säkerhet, hantera rep, Ascender och Descender i rep, lösa problem, räddning, jobba i team bl.a. Den femte dagen är för den teoretiska och praktiska examen.

Kursen är på svenska fast examen är på engelska, du får hjälp med språket om det är ett problem.

Branschen har växt snabbt de 2 sista åren i Sverige, för att detta är ett kostnadseffektivt, flexibelt och säkert sätt att jobba på höjden. Personligt tycker jag att det är kul och utmanande varje gång jag jobbar med Rope Access. Jag gillar också den trevliga stämningen runt hela jobbet, samt att det känns tryggt att jobba med professionella kamrater som litar på dig och du på dem.

Kontakta David Norell från Klätterservice AB till 070-3118800 david(a)klatterservice.se och läs mer i http://www.klatterservice.se/Utbildningar.htm