fredag 13 november 2009

GREPPA ARMBRYTNING

Armbrytning är en sport som ligger mig väldigt kärt om hjärtat. Tyvärr har jag inte hunnit syssla med det lika mycket som jag hade velat de senaste åren. Jag och en tjej som heter Erika var de två första som utexaminerades från Storumans Armbrytargymnasium. Det var otroligt roligt att få plugga armbrytning på skoltid. Armbrytningen har gett mig många fina egenskaper och stärkt mig rejält både fysiskt och mentalt.

Som projektarbete på gymnasiet valde jag och Erika inte så förvånande att göra någonting om armbrytning. Vi skrev en bok - Greppa Armbrytning! Vi har nu äntligen efter några år fått andra upplagan klar. Den är skickad till tryckeriet och kommer att komma ut till försäljning inom en snart framtid. Det känns otroligt roligt!

Nu som fjälledare minskar mina armmuskler sakta (jag tränar lite annorlunda nu)i takt med att benen blir starkare, det känns okej men nog saknar jag armbrytningen en hel del. Inte bara brytandet utan alla underbara människor. Jag hoppas att hinna titta in på klubben någon kväll och stilla min armbrytarabstinens lite.

/Nora, träningsansvarig

www.storumansarmsport.se