tisdag 3 november 2009

FARMOR VILL OCKSÅ VARA MED

Så här dagen innan vi skall åka till Abisko för isklätterkurs, kan jag berätta att jag delegerat ut uppgiften att byta till vinterdäck på min röda volvo till Markus, så att jag kunde skriva färdigt stadgarna för vår ekonomiska förening Chile - Bergslandet.
Jag har varit i kontakt med företaget Coompanion som har hjälpt oss med det juridiska och för att vi på smidigast sätt utan så mycket skatter få in pengar och utrustning till projektet. Han var glad för att hjälpa oss, och trodde på projektet, och berättade att de till mestadels brukade hjälpa småbarns föräldrar som ville starta ett kooperativt dagis. Men nu hade han ett annat bra exempel att dra upp, för att förklara sin verksamhet!

Annars har vi fått igång spridning av projektet vilket är kul att se att så många är intresserade. Vi går och skriker till varandra hur många mer personer som gått med i vår grupp på Facebook och tänkte fira den 100:e medlemmen! Och det vill jag berätta att vi gjorde! Med buller och bång! Med en kopp te. Haha.
Skickade alltså ut inbjudningar till gruppen på Facebook, och Farmor (som för övrigt är råkool och härjar i slalombacken som Anja Pärson trots sina 78 år) tog det som en invit att följa med. Nåja någon annan gång fick det bli, sa hon! Isabella