tisdag 19 oktober 2010

EN MÅNAD KVAR TILL AVRESA


Detta är ett gammalt blogginlägg från www.bergslandet.com

Nu har vi hållit på ett år med förberedelser inför vår resa till Chile. Jag hoppas innerligt att det kommer vara till vår fördel, under våra äventyr med all planering vi har gjort. Ju närmre avresedagen kommer, desto bättre känns det. Bland min umgängeskrets är det nästan märkligare att stanna hemma i sträck i flera år, än att resa till andra sidan jordklotet. På grund av vår långa planeringfas, är det många som trott att vi redan varit iväg! Även om jag är övertygad om att de största prövningarna och utmaningarna kommer att komma under de slitsammaste dagarna i vinter, så har jag en lärt mig en hel del om mig själv och hur jag fungerar i grupp genom att jobba med allt administrativt.
Nu börjar samarbetena med de olika företagen som sponsrar oss gå i lås, den ekonomiska föreningen kan fakturera, rutterna upp på de olika topparna noggrant inritade i Google Earth, och utrustningslistorna ifyllda med gram i allt från skedar till ryggsäckar!